اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

برای توسعه بازارهای هدف، از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم

اعضای کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق ایران در نشست خود برای اهمیت صادرات فرش و صنایع دستی و اقتصاد هنر تاکید کردند. آن‌ها معتقدند که بازاهای هدف و سلیقه مشتریان این بازار را باید دقیق و علمی شناسایی کرد.

به گزارش دبیر کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق ایران، در اولین نشست این کمیسیون که با حضور فعالان این حوزه برگزار شد، اعضاء حاضر به اهمیت تولید صادرات‌محور، معافیت مالیاتی برای صادرکننده‌های فرش و صنایع دستی، موضوع تعهد ارزی و گسترش بازارهای هدف تاکید کردند.

جواد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق ایران در این جلسه گفت: مشکلات فرش در موقع تولید اتفاق می‌افتد. تولیدکننده به خواست بازار و سلیقه مشتریان و خریداران آگاهی نیست. تولیدکننده نمی‌داند چه سایزی، چه رنگی و چه مدلی را تولید کند. برای همین باید بازار و سلیقه‌ها را رصد کرد. تولید بی‌کیفیت به دلیل نداشتن آگاهی کافی و کمبود دانش تولیدکننده است. باید بتوانیم با تولیدکننده‌ها ارتباط منسجمی برقرار کنیم. سلیقه دنیا و مشتریان داخلی را بشناسیم و براساس آن طرح، رنگ و سایز فرش را تعریف کنیم. تولید باید علمی باشد. برندسازی موردتوجه باشد. تبلیغ و ورود به نمایشگاه‌های داخلی و خارجی موردتوجه قرار گیرد و در تمام مسیر رونق صادرات موردتوجه قرار گیرد.

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها