اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

تشکیل تعاونی پسته‌کاران قمی در اتاق بازرگانی پیگیری می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم گفت: با گسترش فعالیت پسته کاران در سال‌های اخیر لزوم تشکیل تعاونی پسته در استان برای پیگیری ویژه موضوعات این محصول استراتژیک بیشتر احساس می شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، علیرضا شیخانی در جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق قم گفت: به صنعت پسته در استان قم به صورت تخصصی نگاه می‌شود و عمده محصولات تولیدی در استان قابلیت ورود به بازار بین المللی در سطح یک جهانی را دارد لذا باید با حمایت از تولید کنندگان این محصول ارز آور و استراتژیک ضمن افزایش سرانه تولید آن در استان به بالا رفتن آمارهای صادراتی آن کمک شود.

شیخانی با اشاره به اینکه پسته استان قم جزو بهترین های دنیا است گفت: ما در ایران از نظر تولید پسته همواره جزو سه کشور برتر بوده ایم بنابراین اگر تولید کنندگان ما به صورت ویژه موضوع بسته بندی و برند سازی را در دستور کار خود قرار دهند جایگاه ما در سال های آتی به سرعت رشد چشم گیری خواهد داشت.

شیخانی با تأکید بر اینکه پیگیری مشکلات صنعت پسته در استان نیازمند یک مرکز تخصصی است گفت: تشکیل تعاونی پسته در استان قم میتواند بسیاری از مسائل این صنعت ارز آور را مرتفع سازد.

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها