در نشست فعالان اقتصادی استان با فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم مطرح شد؛ اقدامات اثرگذار اتاق بازرگانی برای مسوولان استان تبیین شود/لزوم ارتباط هیئت‌های اندیشه‌ورز بسیج استان با اتاق بازرگانی

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم با بیان اینکه خرسندم که اتاق بازرگانی توانمند است و اقدامات ارزشمندی را داشته و می‌تواند اثرگذار باشد، گفت: باید اقدامات و اثرگذاری اتاق بازرگانی برای مسئولان استان تبیین شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، سردار محمدرضا موحد در نشست صمیمانه با فعالان اقتصادی استان که در اتاق بازرگانی برگزار شد؛ اظهار داشت: قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء سپاه استان همراه فعالان اقتصادی است و با شناسایی اشکالاتی که در قانون و مقررات، نحوه اجرا و مدیریت در حوزه اقتصادی وجود دارد به دولت در اجرای بهتر وظایف و ماموریت‌ها به منظور پشتیبانی از تولید و اقتصاد کمک می‌کند.
وی افزود: هیئت اندیشه‌ورز اتاق بازرگانی مشکلات را اولویت‌بندی و دسته‌بندی نمایند تا به ترتیب اولویت در جلسات قرارگاه و بسیج به آن‌ها رسیدگی شود.
سردار موحد با بیان اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری هرکس در هر جایی که هست باید به وظایف خود به نحو احسن عمل نماید تصریح کرد: اگر هرکس به وظیفه خود عمل می‌کرد ما امروز این مشکلات را به‌خصوص در حوزه اقتصادی نداشتیم.
وی افزود: مجمع بسیج استان قم نیز متشکل از هیئت و کارگروه‌های تخصصی از نخبگان استان است و این نخبگان درمیان اقشار و اصناف مختلف حضور پیدا می‌کنند و به قوای سه گانه درمباحث قانونگذاری، اجرایی، قضایی و حقوقی کمک می‌کنند لذا هیئت اندیشه‌ورز اتاق بازرگانی مشکلات را اولویت‌بندی و دسته‌بندی نمایند تا به ترتیب اولویت در جلسات قرارگاه و بسیج به آن‌ها رسیدگی شود.
وی گفت: ما در همه مسائل از جمله فرهنگ و اقتصاد مشکل استراتژیک داریم و اگر راهبرد و برنامه داشتیم این اشکالات در حوزه اقتصادی نباید وجود داشت.
سردار موحد عنوان کرد: هماهنگی بین دستگاه‌ها و بین سازمان‌ها و هماهنگی قوانین و مقررات از ضروریات است اما به جای اینکه هماهنگی در این حوزه باشد در بسیاری از موارد مغایرت دارد و در برخی موارد مانع کار است.

فعالیت در عرصه اقتصادی مانند حضور در میدان جنگ است
وی بیان کرد: فعالیت در عرصه اقتصادی مانند حضور در میدان جنگ است و من ازهمه فعالان اقتصادی تشکر می‌کنم زیرا یکی از عرصه‌های مهم جنگ ترکیبی دشمن امروز جنگ اقتصادی است که فعالان اقتصادی در این عرصه با زحمت زیاد در تلاش هستند.
وی تصریح کرد: اقتصاد یکی از مهم‌ترین موضوعات کشور است و چندین سال است که به عنوان شعار سال توسط مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود اما متاسفانه دولت‌ها و مسئولان نتوانستند آنگونه که باید برای رونق آن تلاش کنند.
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم گفت: اقتصاد در عرصه‌های دیگر هم اثرگذار است و زمانی که اقتصاد درست و پویا نباشد معیشت و اشتغال مردم دچار اشکال می‌شود.
وی با بیان اینکه نقش دولت در اصلاح اقتصاد بسیار مهم است، گفت: رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد فرمودند ملت ایران برای اینکه بتواند در معادلات پیچیده بین‌المللی منافع خود را حفظ و عمق راهبردی خود را تثبیت کند و ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی خود را به مرحله بروز و ظهور برساند و کام مردم را شیرین کند و همچنین بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پر کند، احتیاج به یک رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب دارد.
وی ابراز داشت: امیدواریم که دولت آینده دولتی باشد که مشکلات عرصه اقتصادی را درک کند و برای فعالان دراین حوزه برنامه داشته باشد.
سردار موحد با تاکید براینکه مهم‌ترین عرصه دیپلماسی کشور ما باید دیپلیماسی اقتصادی باشد، گفت: مشکل اساسی و شعار سال ما اقتصادی است و شهید بزرگوار امیرعبداللهیان در مدت کاری خود اقدامات بسیار بزرگی را در عرصه اقتصادی انجام داد و دیپلماسی اقتصادی قوی را اجرا کرد که امیدواریم این راه ادامه یابد.
وی تاکید کرد: سپاه همواره در کنار مردم و برای مردم بوده و ماموریت اصلی آن دفاع از انقلاب اسلامی با همه شئون آن است و امروز هم در خدمت فعالان اقتصادی است و تا جایی که از عهده ما بیا سعی کنیم موارد را در استان و مرکز پیگیری کنیم.

اقدامات اتاق بازرگانی قم برای مسئولان استان تبیین شود
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم با بیان اینکه خرسندم که اتاق بازرگانی توانمند است و اقدامات ارزشمندی را داشته و می‌تواند اثرگذار باشد، گفت: باید اقدامات و اثرگذاری اتاق بازرگانی برای مسئولان استان تبیین شود.
وی اظهارداشت: امیدواریم با کمک همه مسئولان و فعالان اقتصادی گام‌های بلندتری برای آینده استان و کشور برداریم و قم را درعرصه اقتصادی مانند بسیاری از موارد دیگر به الگویی برای سایر استان ها تبدیل نماییم.
پایان پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها