اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

در نشست فعالان اقتصادی با قائم مقام وزیر صمت چه گذشت؛ از گلایه به امضاهای طلایی در ثبت سفارشات تا لزوم رفع موانع صادرات در کشور

نشست فعالان اقتصادی استان قم با قائم مقام وزیر صنعت‌، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی قم برگزار و دغدغه‌های نخبگان اقتصادی در حوزه‌های مختلف مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، نشست فعالان اقتصادی با قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی ظهر چهارشنبه در اتاق بازرگانی قم برگزار شد.
رئیس اتاق بازرگانی قم دراین نشست به مشکلات تولید و تولیدکننده‌ها در استان قم پرداخت. محمد ایرانی با اشاره به مشکلات بخشنامه ۸۰ ماده‌ای جدید وزارت صمت در خصوص ثبت سفارشات تصریح کرد: در این بخشنامه ۷۰۰ کدکالا را برای بازرگانان باز کردند که بسیاری غیرضروری است و بسیاری از کالاهای ضروری در آن نیست.
ایرانی تاکید کرد: تمام منویات مقام معظم رهبری در ۱۰ سال اخیر حول اهمیت و حمایت از بخش خصوصی است اما روند کار تولیدکننده تسهیل نمی‌شود.
وی تاکید کرد: اگر این رویه پیش رود و مشکلات برطرف نشود در نیمه دوم سال جاری به شدت آسیب خواهیم دید.
آریا صادق نیت حقیقی عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران هم مسائلی را درمورد مشکلات حوزه فولاد بیان کرد و خواستار این شد که مواد اولیه ارزان قیمت در اختیار تولیدکننده قرار گیرد.

با ایجاد رکود نمی‌توان جلوی تورم را گرفت
رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی لینا هم در حوزه مشکلات صنایع غذایی کشور اظهار داشت: تولیدکننده درخصوص برگشت دلار به کشور با مشکل مواجه است و رفع موانع صادرات یکی از ضرورت‌های اقتصاد است.
سعید یوسف‌زاده افزود: نمی توان با ایجاد رکود جلوی تورم را گرفت لذا با ادامه این روش، تورم نهفته و رکود را توامان خواهیم داشت.
مرتضی مسلمی کوپائی نماینده صنایع پلیمری نیز در این نشست اظهار داشت: اگر رفع تعهد ارزی آزاد و سامانه ارز و طلا و امثالهم جمع شود و تولیدکننده و خریدار به‌طور مستقیم با هم ارتباط بگیرند و سازمان صمت ثبت سفارش را انجام دهد و ترخیص به سرعت انجام شود مشکل وارد کننده و صادرکننده رفع تعهد ارزی برطرف می‌شود.
رئیس انجمن کفش استان قم نیز در این نشست اظهار داشت: استان قم با داشتن ۴۰۰ واحد تولیدی کفش ماشینی، قطب تولید کفش و ترمینال صادراتی کفش کشور است و ۷۰ درصد صادرات کفش ایران در قم انجام می‌شود.
جواد شعبان‌زاده با بیان اینکه صنعت کفش جزء پنج صنعت اشتغال زای جهان است، گفت: متاسفانه در سه ماه گذشته رشد شدید قاچاق کفش کشور را داریم و گویا قاچاق کفش به کشور آزاد شده است.
تهرانی مسئول امور بازرگانی شرکت پتروشیمی شازند نیز در این جلسه گفت: از بهمن ماه سال گذشته هفت هزار تن کالای ما در مبادی ورودی مانده است که درخواست آزادسازی آن را داریم.

جلوی امضاهای طلایی برای ثبت سفارش را بگیرید
شهاب علی عرب هم در این نشست درمورد مشکلات گردشگری و صنعت خودرو با بیان اینکه چرا باید میز تخصصی مستقر در وزاتخانه برنامه تولید استان‌ها را تایید کن، و چرا در استان‌ها این قضیه انجام نمی‌شود، افزود: با این روش تولیدکننده زمان زیادی معطل می‌شود و سبب انجام امضاهای طلایی برای ثبت سفارش می‌شود.
سید مهدی فرحی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی نیز پس از شنیدن تمام دغدغه‌ها و مشکلات تولیدکننده‌ها به سوالات پاسخ و قول برطرف کردن مشکلات را داد.

این خبر در حال تکمیل است…

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها