اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

به همت کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق قم؛ کارگاه تخصصی تاثیر تغییرات اقلیمی و گرمای زمستان ۱۴۰۲ بر تولید پسته برگزار شد

کارگاه تخصصی آموزشی با موضوع تغییر اقلیم و گرمای زمستان ۱۴۰۲ و تاثیر آن بر تولید و برداشت پسته به میزبانی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، در این کارگاه که با حضور پسته‌کاران برجسته استان در محل سالن جلسات اتاق قم برگزار شد، دکتر محمود میمندی درمورد آفات، آبیاری و نحوه نگه‌داری درختان سخن گفت.
نیاز سرمایی درختان پسته و استفاده از کودها و سم ها برای بهره برداری بهتر باغات پسته و مقایسه کیفی و کمی محصول پسته استان قم و سایر استان‌ها و حتی با کشورهای نظیر آمریکا و ترکیه بخش دیگری از سخنان دکتر میمندی بود که با استقبال خوب پسته کاران قمی روبه‌رو شد.
وی همچنین گفت: امسال به خاطر شرایط خاص و رطوبت، بیشتر درختان پسته دچار مشکلات قارچی شده‌اند که پسته کاران باید برای نگه‌داری درخت‌های خود تمهیدات لازم را به کار گیرند.
همچنین در ادامه این نشست علیرضا شیخانی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق قم به برگزاری تور بازدید آموزشی از باغات پسته استان کرمان اشاره کرد و گفت: این سفر با اهدافی چون بازدید از باغات با آبیاری زیر سطحی در سیرجان، بازدید از باغات مدرن و پیشرفته استان کرمان و چگونگی مدیریت آن و همچنین نشست‌های گوناگون با بازرگانان و پسته کاران برجسته کرمانی از سوی اتاق بازرگانی قم برنامه‌ریزی شده است.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها