اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

در سفر گلخانه داران قمی به اصفهان صورت گرفت؛ بازدید از واحدهای منتخب و تبادل اطلاعات فنی توسط گلخانه‌داران دو استان

هیئتی دوازده نفره متشکل از تولیدکنندگان، کارشناسان و بازرگانان محصولات گلخانه‌ای در قالب یک تور بازدید و به همت کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قم از گلخانه‌های منتخب استان اصفهان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، هیئتی دوازده نفره متشکل از تولیدکنندگان، کارشناسان و بازرگانان محصولات گلخانه‌ای در قالب یک تور بازدید و به همت کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قم از گلخانه‌های منتخب استان اصفهان بازدید کردند.
این تور بازدید به منظور آشنایی گلخانه داران استان با واحدهای استان اصفهان، زمینه سازی برای ارتباط بیشتر دو استان با یکدیگر در راستای کشت گلخانه‌‎ای مطبوع، الگو برداری، چگونگی مدیریت واحدهای عظیم و تبادل اطلاعات فنی برگزار شد.
در ابتدای این بازدید هیئت اعزام شده از استان به معرفی محصولات کشت شده در قم و شناساندن ظرفیت‌های موجود پرداختند که با استقبال همتایان اصفهانی خود رو به رو شدند.
پس از آن از شش گلخانه بزرگ مقیاس استان اصفهان در شهر‌های اصفهان و شاهین شهر بازدید کردند که در حاشیه این بازدیدها نشست‌هایی نیز با فعالان این حوزه برنامه ریزی شده بود که برگزار شد.
همچنین از دو گلخانه تولید گل‌های زینتی و کاکتوس با تولید انبوه و بازدید از بازار معاملات محصولات گلخانه‌ای علی الخصوص سیفی‌جات و گل‌های زینتی در شهر اصفهان بازدید به عمل آمد.
در ادامه این تور بازدید نشست‌های گوناگونی با مدیران جهاد کشاورزی، حفظ نباتات، اعضای هیئت مدیره اتحادیه گل و همچنین بازرگانان بخش کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست‌ها بسیاری از مشکلات و موارد مربوط به ساخت گلخانه، تسهیلات بانکی، بازاریابی داخلی و صادراتی مورد بحث و بررسی و تحلیل قرار گرفت که مقرر شد بازدیدهایی از این دست به طور مستمر فی‌مابین گلخانه داران دو استان با برنامه‌ریزی کمیسیون کشاورزی اتاق قم و اتحادیه گلخانه‌داران اصفهان برقرار گردد.
لازم به ذکر است این تور بازدید از سلسله بازدیدهای کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی بود که با هدف آشنایی بیشتر با بازارهای داخلی و خارجی برنامه ریزی شده است و توسط اتاق بازرگانی قم به مرحله اجرا رسیده است.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها