اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

اتاق بازرگانی قم در حال تکمیل بانک اطلاعاتی از کالاهای صادراتی استان است / شرکت‌های توسعه صادرات نیازمند حمایت حاکمیت هستند

رئیس اتاق بازرگانی استان قم گفت: باید یک بانک اطلاعاتی جامع داشته باشیم تا مشکلات واحدهای صادراتی را به صورت جامع بررسی کنیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، محمد ایرانی در نشست فعالان حوزه صادرات استان با مدیران دستگاه‌های اقتصادی به میزبانی اتاق بازرگانی قم برگزار شد، اظهار کرد: از پایان شهریور ماه سال 1402 تا ابتدای شهریور سال جاری تراز تجاری کشور با کاهش 17 میلیارد دلاری رو به رو شده است که اگر در این باره عارضه یابی نشود در سال‌های آتی این رقم افزایش نیز خواهد داشت.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه در ابعاد مختلف باید روشنگری داشته باشیم، عنوان کرد: اگرچه مشکلات را در سطح کشوری پیگیری می‌کنیم و نامه‌نگاری‌های لازم را نیز انجام می‌دهیم ولی امید زیادی به رفع آن نداریم.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه قدرت اثرگذاری پول ما بسیار ضعیف است، خاطرنشان کرد: این اتفاق در نتیجه موجب می‌شود قیمت تمام شده کالاهای تولیدی افزایش پیدا کند.
ایرانی با بیان اینکه باید یک بانک اطلاعاتی جامع داشته باشیم تا مشکلات را به صورت جامع بررسی کنیم، تصریح کرد: زنجیره ارزش واقعی با زنجیره ارزش ظاهری متفاوت است و اگر ما زنجیره واقعی ارزش را به درستی درنظر نگیریم، آسیب خواهیم دید.
وی ادامه داد: اگر بانک اطلاعاتی لازم تشکیل شود مشخص می‌شود که کدام شرکت‌ها دچار چالش‌های گوناگون و کدام شرکت‌ها به صورت کامل مزیت‌های صادراتی خود را از دست داده‌اند.
رئیس اتاق بازرگانی قم با اشاره به اینکه در زمینه افزایش صادرات استان باید شاهد همدلی بخش حاکمیت و بخش خصوصی استان باشیم، یادآور شد: برخی از واحدها تمام ظرفیت‌های صادراتی خود را از دست داده‌اند که باید از آن‌ها حمایت کنیم.
محمد ایرانی با بیان اینکه توانمندی‌های درست، دقیق و منطقی استان را می‌توانیم برای مصرف کننده‌ها معرفی کنیم، گفت: در این مسیر باید با شرکت‌های توسعه صادرات منطقی‌تر و دقیق‌تر رفتار کنیم.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها