اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

مدیرکل گمرک استان در دیدار با صادرکنندگان استان بیان کرد: عوارض صادرات موجب کاهش و یا قطع صادرات شده است

مدیرکل گمرک استان قم با بیان اینکه در عرصه صادرات چالش عوارض صادراتی را داریم، گفت: این چالش در مواردی موجب کاهش و یا بعضا قطع صادرات شرکت‌ها شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، اسفندیار دریکوندی در نشست فعالان حوزه صادرات استان با مدیران دستگاه‌های اقتصادی به میزبانی اتاق بازرگانی قم برگزار شد، گفت: در مجموعه گمرک استان قم در تلاش هستیم تا در عرصه تجارت به بهترین شکل با متقاضیان تعامل داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه در عرصه صادرات بزرگ‌ترین مشکل در کشور رفع تعهدات ارزی است، مطرح کرد: در عرصه واردات نیز چالش اصلی ثبت سفارش و تخصیص‌ ارز است.
مدیرکل گمرک استان قم با بیان اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران حدود 32 شیوه‌نامه در رویه‌های مختلف گمرکی از ابتدای سال اجرا داده است، عنوان کرد: این شیوه‌نامه‌ها موجب شده است که کارها بسیار راحت‌تر و شفاف‌تر دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه در گمرک استان قم زیرساخت‌های مطلوبی داریم، خاطرنشان کرد: شبکه ریلی گمرک قم یک ظرفیت ویژه است و طی روزهای گذشته بزرگ‌ترین محموله صادراتی کشور در قالب 50 کانتینر از مبدا استان قم مستقیم به کشور چین صادر شد.
دریکوندی با بیان اینکه در عرصه صادرات چالش عوارض صادراتی را نیز داریم، تصریح کرد: این چالش در مواردی موجب کاهش و یا بعضا قطع صادرات شرکت‌ها شده است.
وی با اشاره به اینکه متغییرهای بسیاری در کاهش صادرات استان تاثیرگذار است، یادآور شد: علاوه‎‌بر چالش‌هایی که ذکر شد، بستن مرز در برخی مناسبت‌ها و تغییر نرخ دلار از دیگر عوامل کاهش صادرات است.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها