عملکرد سلیقه ای کارشناسان مالیاتی را پیگیری می‌کنیم

مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: اگر کارشناسان مالیاتی در مواردی عملکرد سلیقه‌ای دارند قطعا با اطلاع‌رسانی، پیگیری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، حسین نیروبخش در سومین نشست شورای هماهنگی مدیران تابعه امور اقتصادی و دارایی که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی استان به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم برگزار شد، اظهار کرد: هیچ‌گونه مالیاتی مگر با حکم قانون وضع نخواهد شد.

با اشاره به اینکه مبنا قانون است و نباید سلیقه‌ای عمل کرد، مطرح کرد: اگر کارشناسان مالیاتی در مواردی عملکرد سلیقه‌ای دارند قطعا با اطلاع‌رسانی، پیگیری خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با بیان اینکه بحث تقسیط و یا بخشودگی مالیات جزو وظایت مدیرکل امور مالیاتی نیست، عنوان کرد: در سطح کشور مدیران کل امور مالیاتی از حداکثر اختیارات خود در بحث تقسیط و یا بخشودگی استفاده کرده‌اند.

نیروبخش با اشاره به اینکه با اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی برخی از مشکلات ارزش افزوده واحدهای تولیدی رفع شده است، خاطرنشان کرد: در مواردی صدور صورت‌حساب‌های نقدی مشکلاتی در اظهارنامه‌های ارزش‌های افزوده به وجود آورده است. نیروبخش با بیان اینکه امور مالیاتی تولید و صنعت را همراهی کرده است، تصریح کرد: در سال 1401 حدودا 3.6 همت درآمدهای مالیاتی داشته و 4.9 همت بخشودگی جرایم داشته‌ایم.

ایشان با اشاره به اینکه در بسیاری از استان‌ها جرایم یکی از منابع درآمدی است، یادآور شد: در استان قم به منظور حمایت از تولید تلاش کرده‌ایم تا حد امکان بخشودگی جرایم را داشته باشیم.

مدیرکل امور مالیاتی با بیان اینکه در سال 1401 بیش از 8 هزار مورد تقسیط مالیات داشته‌ایم، گفت: در سال گذشته نیز 4.6 همت وصول درآمدهای مالیاتی و 6.2 همت بخشودگی جرایم داشته‌ایم. وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال گذشته بیش از 16 هزار مورد تقسیط انجام داده‌ایم، اظهار کرد: درنظر داریم با استفاده از توان حداکثری در خدمت تولید و صنعت باشیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها