به میزبانی اتاق بازرگانی قم؛ نشست تخصصی اقتصاد گردشگری برگزار شد

نشست تخصصی اقتصاد گردشگری با حضور جمعی از فعالان صنعت گردشگری و مسئولان استان قم به میزبانی اتاق بازرگانی به مناسبت روز جهانی و هفته گردشگری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، نشست تخصصی اقتصاد گردشگری و تبیین نقش گردشگری در توسعه اقتصادی و وفاق ملی با حضور رئیس اتاق بازرگانی قم، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهاد کشاورزی و رئیس شورای اسلامی شهر قم و فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار شد.
در آغاز این نشست شهاب علی عرب نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به فعالیت‌های اتاق بازرگانی در 16 ماه گذشته در جهت جذب سرمایه‌های خارج از استان در صنعت گردشگری، خاطر نشان کرد: از گذشته استان قم به واسطه برخورداری از نعمت حضور حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، همواره مورد توجه گردشگران مذهبی بوده است که در تلاش هستیم تا ابعاد دیگری از گردشگری را همچون گردشگری سلامت و سیاحتی را در استان به شرایط ایده‌آل برسانیم.
محمد ایرانی رییس اتاق بازرگانی استان قم در این جلسه عنوان کرد: پس از گذشت سالها از جنگ تحمیلی و شرایط بحرانی دهه 60 و 70، استان قم هنوز از کمبود هتل های ۵ ستاره و ۴ ستاره ای که حرفی برای گفتن داشته باشند رنج می برد.
در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان قم نیز گفت: براساس برنامه هایی که در دولت قبل مبنی بر لغو روادید انجام شد شاهد حضور گردشگران خوبی در سطح استان هستیم، که امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت گرفته و در حال اقدام است روند صعودی جذب گردشگر را حفظ کنیم.
وی افزود: امروز شاهد حضور گردشگرانی از حوزه های خلیج فارس، عربستان، عمان و کشورهای اروپایی و چینی هستیم که حضور این گردشگران و رونق گردشگری نیازمند میزبانی حرفه ای حمایت های جدی است.
امراللهی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز بیان کرد: در حوزه صنعت در حال تاسیس شهرک پرنیان هستیم اما هنوز زمین شهرک صنعتی نیزار در مالکیت استان مرکزی است در حالی که حدود ۳ دهه از استان شدن قم می گذرد که این مسئله برای استان قم معضل به شمار می رود.
وی برخی دیگر از کاستی های قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: حدود یک دهه است که قطار تهران-قم-اصفهان راه اندازی نشده است که اگر ایستگاه قم راه اندازی شود مردم می‌توانند در مدت زمان 35 دقیقه از این شهر به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) حرکت کنند که خود این اتفاق قم را به مقصدی آسان برای گردشگران داخلی تبدیل خواهد کرد.
همچنین در ادامه از ادارات دولتی و فعالان بخش خصوصی که در رشد و پویایی صنعت گردشگری استان نقش داشتند نیز با اهدای هدایایی به یادبود، تقدیر به عمل آمد.
و در پایان هم به مناسبت شعار روز جهانی گردشگری که گردشگری و صلح نام گذاری شده بود، درخت زیتونی به یادگار کاشتند.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها