رئیس اتاق قم در جمع فعالان صنعت گردشگری استان عنوان کرد: جذب سرمایه برای تقویت صنعت گردشگری استان در اولویت اتاق بازرگانی قم

رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در جهت رشد صنعت گردشگری استان از اصلی‌ترین برنامه‌های اتاق بازرگانی قم در دوره دهم است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، محمد ایرانی در نشست تخصصی اقتصاد گردشگری که در اتاق بازرگانی قم برگزار شد، اظهار کرد: در سالیان گذشته دستگاه‌های دخیل در رونق گردشگری استان قم نسبت به سایر استان های مذهبی گردشگری مانند خراسان رضوی و شیراز ضعیف عمل می‌کردند که بحمدلله با تغییرات صورت گرفته در بدنه مدیران استان، شاهد اتفاقات میمون و مبارکی در این بخش بوده‌ایم.
وی بیان کرد: تشکیل کمیسیون گردشگری در اتاق بازرگانی با بهره‌گیری از افراد دغدغه‌مند و فعال یکی از نقاط درخشان اتاق در 16 ماه گذشته بوده است که به سبب فعالیت‌های و پیگیری‌هایی که انجام داده‌اند با اصلاح روابط بخش خصوصی با دستگاه‌های حاکمیتی باعث رونق صنعت گردشگری استان شده‌اند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با تاکید براینکه در گام نخست عارضه یابی انجام شده است تصریح کرد: در این کمیسیون بررسی شده است که چرا حضور گردشگر در استان قم حدود ۴ ساعت است اما در خراسان رضوی میانگین ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت و میانگین حضور گردشگر در استان فارس شهر شیراز ۳۶ ساعت است.
وی با تاکید بر اینکه استان قم نیز مانند استان‌های دیگر باید از اقتصاد گردشگری بهره های کافی ببرد، تصریح کرد: اگر بخواهیم واقعیت ها را در نظر داشته باشیم با توجه به نزدیکی استان به پایتخت با مزایا و معایبی مواجه هستیم.
ایرانی مزایای نزدیکی قم به تهران را قرار گرفتن این استان در شاهراه مواصلاتی و اصلی ترین راه دسترسی کشور به اتوبان خلیج فارس و اتوبان قم تهران ذکر کرد.
وی با برشمردن نقاط ضعف قرار گرفتن استان قم در نزدیکی تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخشی از امکانات ما در سال های گذشته به درستی به کار گرفته نشده و همین موجب شده است که این ظرفیت را استان تهران و سایر استان های مجاور از ما بگیرند.
رییس اتاق بازرگانی استان قم عنوان کرد: پس از گذشته حدود نیم قرن از پیروزی انقلاب اسلامی، استان قم از کمبود هتل های ۵ ستاره و ۴ ستاره ای که حرفی برای گفتن داشته باشند رنج می برد.
وی با بیان اینکه برای ماندگاری بالای گردشگران باید تامل کرد گفت: اتاق بازرگانی به استانداری پیشنهاد کرده است تا بخش قابل توجهی از تسهیلات تکلیفی که دولت مشخص می‌کند برای هنر و گردشگری استفاده شود.
رئیس اتاق قم به لزوم برنامه ریزی میان مدت و بلند مدتی همراه با میراث فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: برای بهره بردن از این ظرفیت فوق العاده باید یک هم افزایی بین دستگاهی شکل بگیرد.
ایشان با اشاره به تغییر فرهنگ استفاده از مجتمع های بین راهی گفت: اولین مجتمع بین راهی در استان قم در سال های اولیه مورد توجه و اعتماد مسافران نبود ولی در حال حاضر رویکرد در کل کشور تغییر کرده و در همه استان ها مجتمع بین راهی ساخته شد و در تعطیلات چند روزه تمام مجتمع های بین راهی شلوغ است و باید از این ظرفیت استفاده مفید بشود.
وی افزود : باید با هنرمندی از این ظرفیت بهره برد و اتاق بازرگانی قم نیز حاضر است با برگزاری سمینارها و همایش ها و جذب سرمایه گذار و معرفی سرمایه گذاری در کنار فعالان گردشگری باشد.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها