رئیس اتاق بازرگانی قم: احیای هنرصنعت فرش با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اتاق قم امکان پذیر است

رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: اتاق بازرگانی قم آماده تخصیص ظرفیت‌های مشاوره‌ای، آموزشی و مطالبه‌گری خود در جهت احیای هنر صنعت فرش استان است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، محمد ایرانی در نشست اتحادیه صادرکنندگان فرش دستبافت استان که با حضور پیشکسوتان و روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنعت فرش در اتاق بازرگانی قم برگزار شد به دهه 1370 اشاره کرد و گفت: در دهه 70 دوران طلایی فرش را پشت سرگذاشتیم که متاسفانه با به روز نکردن برنامه تولید و تجاری سازی و همچنین فروش، بازار جهانی را واگذار کردیم.
وی همچنین تغییر اکوسیستم تجارت و اقتصاد دنیا را از عوامل اصلی کاهش صادرات برشمرد و افزود: در دنیای امروز برای حفظ جایگاه خود باید با اقتصاد دنیا همگام شویم.
ایرانی عارضه یابی را نخستین گام در جهت احیای هنرصنعت فرش دانست و افزود: برای زنده نگه‌داشتن این هنر اصیل کشور و علی‌الخصوص استان ابتدا باید به صورت ریشه‌ای موانع را شناخت، تحقیق و بررسی کرد و سپس به دنبال راه‌حل گشته و در آخر با استفاده از دانش روز اقتصاد، تجربه پیشکسوتان و نگاه تازه جوانان، جایگاه اصلی فرش را به عنوان پرچم دوم کشور به آن برگرداند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران به مغفول ماندن مقوله آموزش در حوزه فرش نیز اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه اطلاعات مردم از فرش‌های گوناگون و تفاوت آنها با یکگدیگر بسیار ناچیز است که این ناشی از عدم برگزاری دوره‌‎های مختلف و و آموزش مناسب است.
رئیس اتاق قم فرش را برند استان دانست و ادامه داد: اتاق بازرگانی قم از دیرباز محل آمد و شد اهالی هنر صنعت فرش بوده است که از همین رو در دوره دهم از تمام ظرفیت خود در جهت احیای فرش استان استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها