اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

ضرورت آموزش نیروی کار ماهر در استان

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، به مناسبت هفتهٔ ملی مهارت، جلسه‌ای با موضوع «تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار» با هدف نیازسنجی آموزشی، برنامه‌ریزی و ارائهٔ آموزش‌های مهارتی در محل ادارهٔ کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد.

 

علی مسبح در دیدار با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: فراگیری مهارت در کنار آموزش و تقویت دانش یک اصل مهم در آگاهی نیروی کار ماهر و تأثیرگذار در بخش صنعت استان است و با توجه به عزم جدی که در سال‌های اخیر برای نیازهای جامعه به خصوص بخش صنعت صورت گرفته است، ادارهٔ کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در این زمینه نقش مهمی را خواهد داشت.

 

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی قم با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی در دورهٔ دهم اقدامات شایانی به خصوص در زمینهٔ طرح بورسیهٔ صنعتی انجام داده است، گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد هیئت رئیسهٔ کمیسیون آموزش و تعیین اهداف و اولویت‌ها در برگزاری دوره‌های آموزشی، موازی‌کاری‌ها در امور آموزش استان شناسایی شد. ما در حال مذاکره برای تبیین یک مسیر روشن در سند آموزشی استان هستیم.

 

همچنین سید محمود عرب مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت تربیت نیروی کار ماهر جهت تحقق شعار سال، یکی از برنامه‌های ادارهٔ کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان را ایجاد شهرک مهارت آموزی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های استان و بنگاه‌های اقتصادی و با رویکرد نگاه به آیندهٔ مشاغل و مشاغل آینده اعلام کرد.

 

عرب افزود: با توجه به اینکه نقش آموزش‌های مهارتی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری نادیده گرفته شده است، تدوین سند توسعهٔ مهارت استان با هدف نیازسنجی آموزشی مطابق با سند آمایش و اشتغال استان از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین تعیین نقش برای متولیانِ حوزهٔ آموزش‌های مهارتی با هدف استفادهٔ بهینه از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرائی استان و بنگاه‌های اقتصادی و اصناف در دستور کار جدی این سازمان قرار گرفته است.

 

در بخش دیگری از این جلسه از سوی اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قم موضوعاتی از جمله مطالعهٔ فرهنگی روی اشتغال و القای فرهنگ کار در جامعه تبیین شد و مقرر گشت در جلسات کارشناسی این موضوع بررسی و نتایج آن برای تصمیم‌گیری در سطح ملی در صحن اصلی جلسهٔ شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور استاندار قم مطرح شده تا مصوبات آن جلسه به تهران ارسال شود.

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها