اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

کمبود نیروی کار در همه استان‌ها مشهود است

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کاهش نرخ بیکاری در کشور باعث شده است تا اکثر استان‌ها با کمبود نیروی ماهر و متخصص مواجه شوند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، محمد مهدی برادران روز پنجشنبه در همایش روز ملی صنعت و معدن که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد در جمع گسترده‌ای از فعالان اقتصادی استان قم با انتقاد از تصمیمات بورس کالا درروند تولید و اشتغال صنعتی و معدنی، یادآور شد: اقدامات بورس کالا که باهدف قیمت سازی انجام می‌شود، باید بازنگری شود.
مشکلات بانکی، مالیاتی، مسدودسازی سپرده‌های بانکی و سایر چالش‌هایی که امروز تولیدکنندگان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند از گذشته به ارث رسیده است و باید از ظرفیت‌های موجود برای مدیریت آن‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به نرخ بیکاری تک‌رقمی قم، تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم همچنین نرخ سرمایه‌گذاری در این استان نیز افزایش‌یافته‌است.

برادران با اشاره به جایگاه صنعت کفش قم، بیان داشت: این در قم دارای اصالت و هویت است و در سطح جهانی قابل‌رقابت با کالاهای چینی است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: در استان قم حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی فعال است و تعداد واحدهای معدنی فعال استان نیز باید حداقل به ۲۰۰ معدن برسد.

همایش روز ملی صنعت و معدن با حضور استاندار، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران دستگاه های اجرایی و رئیس و اعضاء هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد که تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی قم به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها