اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات بازنگری شود

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی قم گفت: تعداد زیادی از تولید کنندگان استان در خصوص مشکلات برگشت ارز حاصل از صادرات رضایت ندارند و این مساله تولید را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، محسن اسحاقی در جلسه کمیته فرعی کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی قم گفت: واحدهای تولیدی در استان قم در بخش نیروی انسانی و کمبود لوازم یدکی و ماشین آلات و نوسازی و بهسازی خطوط تولید مشکلات زیادی دارند و موضوع برگشت ارز حاصل از صادرات نیز امکان رقابت در عرصه های بین‌المللی را از آنها گرفته است.

وی تأکید کرد: در کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی قم با هدف هم فکری و هم اندیشی در خصوص مسائل مرتبط با حوزه کاری و همچنین انتقال تجربیات صنعتگران کمیته کفش ماشینی و صنایع وابسته ذیل کمیسیون صنعت تشکیل شده است.

وی پس از تشریح روند کار و اهداف کمیسیون صنعت و کارگروه های کمیسیون گفت: کمبود نیروی انسانی در سطح استان قابل حل خواهد بود اما این مطلب مستلزم همراهی مسئولان استان است.

وی تأکید کرد: اگر برای رفع موانع صادراتی در استان و کشور تدبیری از سوی حاکمیت صورت نگیرد باید شاهد کاهش آمار کارت های بازرگانی یعنی کاهش صادرات غیر نفتی در سطح استان و کشور باشیم چرا که مباحثی که به ان اشاره شد توان صادراتی استان را کاهش داده است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها