اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

کتاب مفاخر فرش استان تدوین می‌شود

رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی قم گفت: تاریخچه هنر صنعت فرش دستباف استان قم به عناوین مختلف باید ثبت و معرفی شود و در همین راستا کتاب مفاخر فرش استان تدوین می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، جواد کاظمی در دومین جلسه کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی قم، با بیان اینکه در سالهای گذشته تلاش های زیادی برای افزایش آمارهای صادراتی فرش دستباف انجام شده است اظهار کرد: در تلاش هستیم علاوه بر اینکه این تلاش‌ها به منصه ظهور برسد آثار آن نیز به عنوان تجلیل و تقدیر از این زحمات باقی بماند.
وی از تدبیر کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی برای تدوین کتاب مفاخر فرش استان قم خبر داد و افزود: کلیات این کار به این شکل خواهد بود که با نگاه تشویق و ترویج فرهنگ امور عام المنفعه به خیرین این عرصه به صورت ویژه در این کتاب پرداخته شود.
نایب رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق ایران با اشاره به اینکه در استان قم اقدامات چشمگیری توسط خیرین انجام شده است گفت: به نظر میرسد پرداختن به این مطلب و تهیه کتاب و یا یادمان از افراد برجسته استان میتواند به ثبت تاریخ هنر صنعت فرش دستباف در منابع مختلف کمک شایانی داشته باشد.
کاظمی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های بزرگان این عرصه همواره برای ارزآوری کشور قابل تقدیر و ستایش بوده است گفت: امیدوار هستیم دولت و مجموعه سازمان‌ها و نهادهای تصمیم گیر در کشور با نگاه افزایش آمار صادرات محصولات غیر نفتی به بخش تولید در کشور کمک کنند تا در سال‌های آینده بخش زیادی از قوانین دست و پا گیر صادراتی همچون نحوه بازگشت ارز حاصل صادرات در حوزه فرش دستباف نیز حل و فصل شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی قم با هدف مشورت و همکاری در زمینه‌های مختلف برای توسعه زیرساختهای تولید و افزایش اشتغال در استان از ظرفیت تمامی فعالان این عرصه استفاده خواهیم کرد تا با همراهی و خرد جمعی بتوانیم مسیر روشنی را برای فرش دستباف کشور ایجاد کنیم.
در این جلسه، تشکیل هفت کارگروه تخصصی ذیل کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی قم در حوزه های طرح و نقش، هنر، مواد اولیه، مبادلات دیجیتال، صنایع دستی، رصد سلیقه مشتریان داخلی و خارجی، شناسنامه و سند مالکیت فرش مورد تصویب قرار گرفت.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها