اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

نخستین کتابخانه تخصصی فرش دستباف کشور در قم راه اندازی می‌شود

رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی قم گفت: نخستین کتابخانه تخصصی فرش دستباف کشور با هدف آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با این هنر صنعت در استان قم راه‌اندازی می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، جواد کاظمی در سومین جلسه کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی قم، با اشاره به اینکه نبود یک مرجع تخصصی مطالعاتی برای دوست داران این حوزه در استان احساس می‌شود، عنوان کرد: احداث کتابخانه تخصصی فرش دستباف کشور، باعث متمرکز شدن کتب منتشره راجع به فرش دستباف شده و موجب دسترسی راحت‌تر علاقه‌مندان این عرصه به بزرگان آن می‌شود.
وی همچنین از ساخت فیلم کوتاه با موضوع مقایسه فرش اصیل دستباف و فرش ماشینی توسط کمیسیون فرش اتاق بازرگانی قم خبر داد و اظهار کرد: این فیلم که با بالاترین کیفیت‌های فنی آماده پخش خواهد شد به 5 زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، عربی و ترکی ترجمه می‌شود تا در رسانه‌های بین المللی نیز مورد توجه قرار بگیرد.
حیدر شهناززاده، دبیر کمیسیون‌های اتاق بازرگانی هم در حاشیه این کمیسیون با بیان اینکه تدوین سند راهبردی احیای فرش دستباف قم برای احیای این هنر در 5 گام مهم انجام شده است، گفت: آماده‌سازی این سند که مراحل پنجگانه چگونگی به دست آوردن مواد اولیه، انتخاب طرح رنگ سایز، بافت و تولید، خدمات و سرویس‌دهی به مشتریان و عرضه به بازارهای داخلی و خارجی را در بر می‌گیرد از زمان تصویب بین 15 تا 30 روز زمان خواهد برد و اجرای کامل آن حدود 2 سال زمان می‌خواهد.
همچنین در ادامه نشست به مزایای استفاده از هوش مصنوعی در جهت حفظ حقوق مالکیت معنوی در طراحی و تولید فرش دستباف اشاره شد.
در پایان این جلسه نیز از دست اندرکاران برپایی هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف که در نمایشگاه بین المللی استان دایر شده بود، توسط کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی قم با اهدای هدایایی به رسم یادبود تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها