در نشست کمیته هیدروکربن کمیسیون صنعت مورد بحث قرار گرفت؛ شناسایی فرصت‌ها، چالش‌ها و کمبودها در صنایع هیدروکربنی استان

رئیس کمیسیون صنعت گفت: با بررسی و شناسایی دغدغه‌های فعالان رسته هیدروکربن حاضر در استان، به دنبال تسهیلگری برای رفع این مشکلات هستیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، در نشست کمیته هیدروکربن کمیسیون صنعت اتاق قم که با حضور برخی فعالان این رسته در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، محسن اسحاقی فرد گفت: پیش از تشکیل کمیته‌ای به نام صنایع هیدروکربن ذیل کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی قم، کارشناسان ما دغدغه‌های فعالان رسته هیدروکربن حاضر در جغرافیای تولیدی استان را شناخته و بر اساس آن ضمن تشکیل این کمیته، در تلاش هستیم تا با توان بیشتری نسبت به پیش در راستای رفع مشکلات آنها قدم برداریم.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران به درخواست یکی از فعالان این حوزه که درخواست کرده بود تا اتاق قم اعضای این کمیته را در مجامع قانونی چون دادگاه‌ها یاری کند اشاره کرد و گفت: با همکاری نزدیک کمیسیون‌های صنعت و حقوقی قضایی اتاق قم این امر ویژه صنایع هیدروکربنی محقق خواهد شد.
حضور چشمگیر صنایع هیدروکربنی در استان هم موضوع مورد بحث بعدی اسحاقی فرد بود که با اشاره به آن از افراد حاضر در جلسه خواست تا با اطلاع رسانی مناسب به همکاران خود، آنها را با این کمیته در اتاق بازرگانی آشنا کنند تا بتوانند از مزایای این اتاق بهره‌مند شوند.
وی با تاکید بر لزوم تدوین بانک اطلاعاتی فعالان صنعت هیدروکربنی برای پیشرفت این صنعت در آینده‌ای نزدیک گفت: کشورهای عراق و افغانستان بازارهای هدف خوبی برای ما هستند که تجارت با آنها نیاز به تسهیل‌گیری حاکمیت دارد که اتاق بازرگانی می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت‌های خود مثل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، این مسیر را هموار کند.
همچنین در پایان نشست اعضا با انتخاب دبیر، اعضای هیئت رئیسه این کمیته را نیز کامل کردند.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها