اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

زیرساخت های شهرک های صنعتی متناسب با توسعه صنعت استان رشد نکرده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم گفت: رشد کم نظیر صنعت استان قم در انتظار تامین زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، محمد ایرانی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست استاندار قم در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: توسعه فعالیت‌های اقتصادی در بخش صنعتی استان با رشد قابل توجهی روبرو بوده است اما شهرک‌های صنعتی در انتظار توسعه زیرساخت‌ها هستند.
وی با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی برای تأمین زمین از شهرک‌های صنعتی با مشکلات زیادی روبرو هستند گفت‌: در نظر داشته باشیم صنعتگران و فعالان اقتصادی برای ایجاد یک بنگاه اقتصادی در ابتدایی‌ترین درخواست خود دچار مباحثی همچون شرکت در مزایده زمین هستند و این در حالی است که امکانات ابتدایی پس از حضور و ساخت واحد صنعتی تامین نشده است بنابراین درخواست می‌شود زیرساخت‌ها و امکانات اولیه برای شهرک‌های صنعتی در دستور و اولویت مدیران قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی قم ضمن تاکید بر سیاست غلط و انقباضی بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی گفت: صنعت استان امروز نیازمند پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای حفظ شرایط موجود و یا توسعه و رشد صنعتی است که به نظر می‌رسد اگر بانک‌ها شرایط ویژه‌ای را در پرداخت تسهیلات و یا خدماتی نظیر تنفس در بازپرداخت تعریف کنند صنعت استان از رکود نجات پیدا می‌کند.
ایرانی اظهار داشت: امروز واحدهای صنعتی با هزینه بالای کارگری و همچنین مشکلاتی نظیر سرمایه در گردش و رفع تعهد ارزی مواجه هستند که امیدواریم با توجه به چنین مشکلاتی بانکی با نگاه توسعه‌ای تلاش کنند تا جذب منابع به نحوی مطلوب در استان افزایش یابد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه چرخه رفع تعهد ارزی یک چرخه معیوب است گفت: در سال‌های اخیر رفع تعهد ارزی واحدهای صنعتی به مشکلی ملی مبدل شده است که خواستار حداقل تلطیف آن با در نظر گرفتن شرایط بنگاه‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف هستیم.

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها