اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

لزوم فعالیت در جهت برندسازی نام قم در حوزه گردشگری

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم گفت: برندینگ شهر و استان قم با وجود منابع گسترده گردشگری موجود، هنوز با جایگاه مطلوب فاصله دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، شهاب علی عرب در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر برگزار شد، ضمن اشاره به بی توجهی ارگان‌هایی که حوزه فعالیتشان با صنعت گردشگری استان گره خورده، از تلاش اتاق دهم برای رفع این مشکلات خبر داد و گفت: برندینگ نام قم راهبردی است که از روز ورود به این کمیسیون در پیش گرفتیم که امیدواریم با رایزنی‌های متعدد با دستگاه‌های دولتی و همکاری بخش خصوصی به این مهم دست یابیم.

وی ضمن اشاره به گذشته غنی منطقه جغرافیایی قم از لحاظ شهرنشینی، اهمیت احیای بافت تاریخی قم را تشریح کرد و ادامه داد: با توجه به وجود بسیاری از ابنیه تاریخی در خارج از شهر قم، تمام سعی خود را در راستای ایجاد زیرساخت‌ برای مناسب سازی راه‌های دسترسی به آنها به کار می‌بریم.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران به فعالیت‌های انجام شده تا امروز توسط اتاق قم برای رونق گردشگری استان اشاره کرد و گفت: از چندی پیش در حوزه محتوایی ورود شده که راه اندازی سایت جامع گردشگری استان، ارتباط با ارگان‌های دولتی برای توسعه فعالیت‌های آموزشی و حضور فعال در فضای مجازی از جمله این فعالیت‌هاست.

علی عرب توقع بخش خصوصی از دستگاه‌های حاکمیتی را ایجاد حداقل‌های مورد نیاز گردشگری دانست و گفت: بخش خصوصی استان در تلاش است تا با فراهم کردن شرایط ورود گردشگران خارجی، قم را از حالت گردشگری تک بعدی خارج کند.

در این نشست همچنین علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی استان ضمن تاکید بر لزوم تقویت گردشگری زیارتی عنوان کرد: در حال حاضر بزرگترین هدف ما در حوزه توریسم، ایجاد جذابیت برای ماندن مسافران است تا شهر قم از حالت ایستگاه مسافری به یک پایگاه مسافری تبدیل شود.

علیرضا خاکی مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) نیز از شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به عنوان یک ابزار بسیار مهم تاثیرگذاری اتاق بازرگانی نام برد و اظهار کرد: تشکیل مرکز قم شناسی، حمایت اتاق از معافیت مالیاتی فعالان گردشگری و حفظ بافت تاریخی مسائلی است که باید از طریق این شورا تصویب شده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها