اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

لزوم تسهیل راه‌های ورود سرمایه گذار به صنعت گردشگری

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: ورود سرمایه‌گذاران به صنعت گردشگری نیازمند تسهیل شرایط و ارائه خدمات ویژه به آن‌ها است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم، شهاب علی عرب در گفتگوی رادیویی با رادیو اقتصاد گفت: در سالهای اخیر و با توجه به شرایط ناپایدار اقتصاد در کشور، شاهد ورود سرمایه به حوزه‌هایی با سودهای کلان و اغلب غیرمفید برای اقتصاد کشور بودیم که حاکمیت با تسهیل شرایط می‌تواند راه را برای ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری درست در این مسیر باز کند.
علی عرب در ادامه از نبود زیرساخت‌های کافی در جهت جذب توریست خبر داد و ادامه داد: تاسیسات، مسیرهای دسترسی به ابنیه تاریخی، مذهبی و گردشگری، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی و وسایل حمل و نقل در کشور دچار مشکلات عدیده‌ای هستند که امیدواریم در دوره جدید مدیریت اجرایی کشور توجه ویژه‌ای به آن شود.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم همچنین با اشاره به حضور نماینده از 11 کشور دنیا در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران 1402 به اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی ایران در کنار وزارت میراث فرهنگی با برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی سعی در نمایش قابلیت‌ها و ارتباط افراد این حوزه با یکدیگر دارند.
وی در ادامه از بازگشت ۸۴ درصدی ظرفیت گردشگری کشور به دوران ما قبل کرونا خبر داد و ضمن ابراز امیدواری گفت: در تلاش هستیم تا با اقدامات انجام شده از سوی دولت نظیر لغو روادید از بیست و هشت کشور و همچنین فعالیت مستمر و خلاقانه بخش خصوصی، هرچه بیشتر در جهت رشد و توسعه گردشگری کشور گام برداریم.
قیاس فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه توریسم توسط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ایران علی رغم نداشتن منابع طبیعی و تاریخی غنی چون ایران موضوع بخش دیگری از سخنان نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران بود که در ادامه به تعهدات دولت مبنی بر اختصاص 100 همت به صنعت گردشگری در بودجه سال 1403 و قول ساخت 17 هتل 5 ستاره هم اشاره‌ کرد.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها