اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

گردشگری قم باید متناسب با الگوی خاص استان توسعه یابد

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: صنعت گردشگری، یکی از مزیت‌های قم برای رقابت با سایر استان‌ها در جذب سرمایه است که باید متناسب با الگوی مسیر بودن این استان توسعه یابد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، ابوالقاسم مقیمی در نشست تقدیر از برگزارکنندگان هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که در محل اتاق بازرگانی قم برگزار شد، گفت: باید تمام دستگاه‌های حاکمیتی و بخش خصوصی تلاش خود را به کار گیرند تا این مزیت که به واسطه وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و وجود آثار تاریخی فراوان به دست آمده، همواره محل مناسبی برای رشد و توسعه استان در تمام ابعاد من جمله اقتصاد باشد.
مقیمی همچنین به فراگیری اقتصاد در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: صنعت توریسم یکی از مهم ترین شاخصه‌های توسعه در جوامع مختلف است که با رشد آن می‌توانیم تمام صنایع و کسب و کارها را رونق دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت الگوی مناسب برای گردشگری استان پرداخت و گفت: ماندگاری مسافران در استان از اهداف تمام دستگاه‌های زیربط در استان است اما باید به این موضوع نیز توجه کرد که استان قم، مسیر مسافران است و ما باید سعی کنیم تا تمام داشته‌ها و ظرفیت‌های استان را در قالب یک الگوی مشخص که مبتنی بر مسیر بودن استان مدون شده برای گردشگران آماده و قابل ارائه کنیم.
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ضمن تقدیر از اتاق بازرگانی که در دوره جدید خود باعث رشد و پویایی بخش خصوصی در تمام صنایع علی الخصوص گردشگری شده است، گفت: انشالله با حمایت اتاق بازرگانی به عنوان متولی بخش خصوصی و همکاری دستگاه‌های دولتی و با برنامه ریزی‌های صحیح، از امسال برای حضوری به مراتب پررنگ‌تر و اثرگذارتر در نمایشگاه سال آینده تلاش کنیم.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها