اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

رئیس اتاق بازرگانی قم عنوان کرد: تاخیر در ثبت سفارشات و تخصیص ارز به تولیدکنندگان آسیب وارد می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی قم در نشست با قائم‌مقام وزیر صمت گفت: اگر رویه تاخیر در ثبت سفارشات و تخصیص ارز به همین روال پیش برود و مشکلات برطرف نشود، تولیدکنندگان در نیمه دوم سال جاری به شدت آسیب خواهند دید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، محمد ایرانی در نشست فعالان اقتصادی استان با سید مهدی فرحی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی که ظهر چهارشنبه در سالن جلسات اتاق بازرگانی قم برگزار شد، گفت: قم در نزدیکی تهران است اما بهره این نزدیکی را نمی‌برد و بسیاری از طرح‌های پایلوت کشوری در قم اجرا می‌شود.
وی اظهار داشت: با بخشنامه ۸۰ ماده‌ای جدیدی که وزیر صمت درخصوص ثبت سفارش ابلاغ و حوزه بازرگانی را حذف کردند، در قم از ابتدای سال تاکنون ثبت سفارش بازرگانی نداشتیم و به واحدهای تولیدی قم نیز بالطبع آسیب وارد شده است.
وی عنوان کرد: از ابتدای فروردین یک واحد بازرگانی ۱۰ جرثقیل وارد کرده اما ثبت سفارش نداشته لذا جرثقیل دو میلیارد تومانی را ۱۵ میلیارد تومان به فروش می‌رسانند و خیال ‌آنان هم راحت است که شخص دیگری وارد نمی‌کند و به همین دلیل قیمت ملزومات به شدت افزایش یافته است.
ایرانی ادامه داد: در این بخشنامه ۷۰۰ کدکالا را برای بازرگانان باز کردند که بسیاری غیرضروری است و بسیاری از کالاهای ضروری در آن نیست.
وی تاکید کرد: تمام منویات مقام معظم رهبری در ۱۰ سال اخیر حول اهمیت و حمایت از بخش خصوصی است اما روند کار تولیدکننده تسهیل نمی شود.
رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: به عنوان مثال اگر امروز یک ثبت سفارش انجام شود، به صورت خوشبینانه یک ماه درگیر ثبت سفارش هستیم و یک ماه برای ویرایش فرصت هست سپس یک ماه تا ۴۵ روز باید در نوبت تخصیص ارز باشیم و در نهایت به دلیل اینکه ما در چین حساب نداریم در بانک ترکیه تحویل ما می‌دهند؛ هنوز ارز به چین نرسیده و خریدی انجام نشده که از سوی وزارت صمت، بانک و وزارت اقتصادی از ما می‌خواهند که اسناد را تحویل دهیم.
وی تاکید کرد: اگر این رویه پیش رود و مشکلات برطرف نشود در نیمه دوم سال جاری به شدت آسیب خواهیم دید.
پایان پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها