تولید دانش مورد نیاز واحدهای صنعتی توسط نخبگان دانشگاهی استان

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی قم گفت: دانش و تکنولوژی موردنیاز واحدهای صنعتی استان موارد هزینه‌بر و زمان‌‎بری هستند که نخبگان ما در دانشگاه‌های استان می‌توانند در رفع وابستگی ما به خارج از کشور کمک شایانی به صنعت استان کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، نشست مشترک کمیته آرایشی و بهداشتی کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی با مسئولان و دانشجویان رشته‌های شیمی، میکروبیولوژی و مراقبتی پوست و مو دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی اتاق قم برگزار شد.

در این نشست محسن اسحاقی فرد رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی قم با اشاره به لزوم ارتباط و تعامل تنگاتنگ بین دانشگاه و صنعت گفت: ظرفیت علمی و عملی گسترده‌ای در بین دانشجویان ما در دانشگاه‌های استان وجود دارد که با به کارگیری آن‌ها می‌توانیم گام‌های موثری در جهت کاهش خروج ارز برای واردات برداریم.

وی همچنین از ایران به عنوان اقیانوس آبی تولید نام برد و ادامه داد: با توجه به تحریم‌های وضع شده علیه کشور در سال‌های اخیر و بالاتر بودن میزان نیاز واحدهای صنعتی به مواد اولیه و ماشین آلات نسبت به عرضه‌ آن‌ها، شرایط برای ورود دانشجویان و نخبگان دانشگاهی به حوزه صنعت ایده‌آل است.

اسحاقی در ادامه به سیاست‌های اتاق بازرگانی قم در دوره دهم اشاره کرد و گفت: پس از جلسات مختلف با کارشناسان خبره در حوزه آرایشی و بهداشتی، راه‌های ارتباط هرچه بیشتر بین دانشگاه و اتاق احصا شده است.

برگزاری سمینار معرفی ظرفیت‌های واحدهای تولیدی آرایشی و بهداشتی در به کارگیری منابع انسانی از دانشگاه‌ها، استفاده دانشجویان از مشاوران صنعت آرایشی و بهداشتی در قالب میز صنعت، کسب گواهینامه معتبر از اتاق بازرگانی قم پس از گذراندن دوره‌‎های آموزشی و معرفی به عنوان نیروی کارآموز به واحدهای صنعتی استان توسط اتاق تنها چنند مورد از مواردی بود که عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها