اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

در نشست مشترک هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قم و مدیر اجرایی اتاق بغداد مطرح شد؛ تبادل هیات تجاری بین قم و بغداد/اتاق‌های بازرگانی قم و بغداد مرجع رسیدگی به اختلافات تجار می‌شوند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قم گفت: در پی افزایش سطح تعاملات تجاری بین این دو استان، مصوب شد تا یک مرجع برای رسیدگی به اختلافات تجار قم و بغداد به محوریت اتاق‌های بازرگانی دو طرف دایر شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، نشست مشترک هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قم و مدیر اجرایی اتاق بغداد در سالن جلسات اتاق بازرگانی قم برگزار شد.
در این دیدار که با حضور برخی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق قم و همچنین «علاء النوری» مدیر اجرایی اتاق بغداد برگزار شد، مصوب شد تا پس از انعقاد قرارداد همکاری و تفاهم نامه‌های لازم بین اتاق بازرگانی بغداد و قم، یک مرکز و مرجع برای رسیدگی به اختلافات حقوقی پیش‌بینی نشده در مسیر تعاملات تجاری تجار دو کشور، دایر شود.
شهاب علی عرب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم در این نشست از استقبال تجار و فعالان اقتصادی بغدادی از ظرفیت‌ واحدهای تولیدی استان خبر داد و افزود: در سالیان اخیر ارتباط تجاری میان ایران و عراق به سطح خوبی رسیده و اگر چه هنوز با نقطه مطلوب و ایده‌آل فاصله دارد، اما می‌توان امیدوار بود تا با تسهیلگری اتاق بازرگانی قم و همکاری اتاق بغداد، روز به روز به اهداف از پیش تعیین شده نزدیک شویم.
مدیر اجرایی اتاق بازرگانی بغداد هم با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه عراق یک کشور در حال توسعه بوده، نیاز به تامین اکثر محصولات مصرفی خود از کشورهای همسایه در آن دیده می‌شود، تصریح کرد: با این وجود کشور ایران در سال‌های اخیر سهم کمی از بازار عراق را در اختیار داشته است که در تلاش هستیم با برگزاری چنین نشست‌هایی و اعزام تورهای دو طرفه از عراق به ایران و بالعکس، شاهد رشد روز افزون این گردش مالی باشیم.
همچنین در این نشست مقرر شد طرف بغدادی با معرفی واحدهای اقتصادی قم به تجار عراقی، زمینه ساز ورود هیئت‌های تجاری و سرمایه‌گذاران به جغرافیای صنعتی قم شود.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها