در حاشیه نشست کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی قم انجام شد؛ تجلیل از عوامل اجرایی دومین همایش ملی تجلیل از مشاهیر و نام آوران فرش دستباف کشور

از عوامل اجرایی دومین همایش تجلیل از مشاهیر و نام آوران فرش دستباف ایران که همزمان با روز جهانی فرش در قم برگزار شد، تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، در نشست کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی که با حضور جمعی از هنرمندان و فعالان این عرصه در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، جواد کاظمی با اشاره به زمان اعلام شده برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران گفت: سیاست‌های اتخاذ شده برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف سال جاری با واکنش‌های مختلفی همراه بوده است؛ دو مقوله زمان برگزاری که مصادف با ایام عزاداری اربعین حسینی است و هزینه‌های اعلام شده برای غرفه‌داران که به نسبت سال‌های پیش افزایش چشمگیری داشته است، از اصلی‌ترین موارد مورد اعتراض فعالان حوزه فرش است.
رئیس کمیسیون فرش اتاق بازرگانی قم در ادامه به قدمت فرش دستباف قم در کشور اشاره کرد و بیان کرد: هنر فرش بافی در استان ما با وجود نوپا بودن نسبت به سایر استان‌های نامدار، اکنون در جایگاه برتری قرار دارد که ادامه این روند و منوط به خواست و همت فعالان قمی است.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی قم برگزاری نمایشگاه تخصصی فرش ابریشم قم در تهران را یکی از راه‌های آشنایی هرچه بیشتر علاقه‌مندان به فرش ابریشم در کشور با هنر دست هنرمندان قمی دانست و اظهار داشت: در تلاش هستیم تا در کمیسیون فرش اتاق قم طرح جامعی برای برگزاری این نمایشگاه تدوین شود که هنرمندان ما با تمام توان و ظرفیت در آن شرکت کرده و نام فرش دستباف قم را بیش از پیش به گوش همگان برسانند.
وی گفت: ثبت طرح‌ها و نقشه‌های فرش دستباف و مالکیت معنوی و صنعتی فرش‌های دستباف به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های فعالان این حوزه است که با امیدواریم با نماینده‌ی انتخابی کمیسیون فرش اتاق بازرگانی قم، در کمیسیون فرش اتاق ایران حاضر شده و طرح مشکل کنند.
در پایان نیز از دست اندرکاران دومین همایش ملی تجلیل از مشاهیر و نام آوران فرش دستباف کشور که همزمان با روز جهانی صنایع دستی در قم برگزار شد، با اهدای لوح یادبود، تقدیر و تشکر به عمل آمد.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها