کنترل جوجه‌ریزی راهی برای مدیریت بازار و تقویت صنعت طیور است

رئیس کمیته طیور اتاق بازرگانی قم گفت: کنترل جوجه‌ریزی توسط مرغداران نه‌تنها به مدیریت بهتر بازار کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در تقویت صنعت طیور دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، در نشست کمیته طیور کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی قم که با حضور نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از فعالان صنعت طیور برگزار شد، عملکرد این کمیته در سال ۱۴۰۳ و موضوعاتی نظیر چالش‌های تولید تخم مرغ، مشکلات صادرات این محصول و راهکارهای پیشنهادی برای رفع موانع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ابتدای این نشست، گزارش تفصیلی از عملکرد کمیته طیور کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قم به اعضای این کمیته ارائه شد. این گزارش شامل مصوبات، بازدیدها و همچنین مواردی بود که توسط اتاق بازرگانی قم در اتاق ایران و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری شده بود.
رئیس کمیته طیور کمیسیون کشاورزی قم در ادامه این نشست کنترل جوجه‌ریزی توسط مرغداران را یکی از الزامات مدیریت صحیح بازار دانست و گفت: تولیدکنندگان باید مقدار جوجه‌ریزی را بر اساس نیاز بازار تنظیم کرده و از افزایش یا کاهش غیرمنطقی آن جلوگیری کنند.
سیدمحمدحسین طباطباییان همچنین به رویه جدید مبنی بر الزام ضمنی تولیدکنندگان به صادرات محصول خود اشاره کرد و ضمن غیر کارشناسی خواندن این عمل افزود: عمل صادرات یک امر تخصصی است و نباید تولیدکنندگان را وادار به انجام آن کرد. تولیدکنندگان باید بر کار اصلی خود تمرکز کنند و صادرات نیز توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود.
از دیگر محورهای مطرح‌شده در این نشست، پیشنهاد کمیته طیور کمیسیون کشاورزی اتاق قم پیرامون سرمایه‌گذاری مرغداران در تشکیل صندوقی برای تامین مالی بود. وی این اقدام را گام مهمی در جهت کاهش مشکلات پیش آمده در بحث سرمایه در گردش فعالان این حوزه دانست و گفت: ایجاد چنین صندوقی می‌تواند مشکلات مربوط به تامین مالی را به‌صورت بنیادین حل کند و موجب تقویت صنعت طیور شود.
انتهای خبر/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها