اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

وزارت صمت به دنبال حمایت از تولیدکننده است/خیلی‌ها هنوز ادغام و تشکیل وزارت صمت را نپذیرفته‌اند/هویت ساختاری فرش باید حفظ و مستقل شود/مشکلات صنعتگران را به صورت ویژه پیگیری می‌کنم

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در نشست با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی قم گفت: هدف وزارتخانه صمت حمایت از تولیدکننده است و اگر تولید بیش از نیاز کشور باشد حمایت از صادرات و اگر هم تولید داخل پاسخگو نباشد حمایت از واردات است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، سیدمهدی فرحی در نشست سه ساعته با فعالان اقتصادی قم که ظهر چهارشنبه در سالن جلسات اتاق بازرگانی قم برگزار شد، ضمن عرض خداقوت به فعالان اقتصادی استان و گرامیداشت یاد شهدای خدمت گفت: آیت الله رئیسی رئیس جمهور مردمی، والامقام و انسان بی نظیری بودند که در سه ماه خدمت خود در ۵۰ جلسه با ایشان حضور داشتم.
فرحی افزود: ایشان اخلاق مدار و برای احقاق حقوق مردم پیگیر بود و گاهی عمامه، عبا و بعضا قبا را درمی آورد و وارد صحنه می‌شد و با جدیت از مدیران مطالبه می‌کرد و بنده ایشان را فرد شایسته و متخلق به اخلاق دیدم.
وی در ادامه سخنان خود، درمورد مشکلات وزارتخانه متبوع خود گفت: اگر در مقام اجرا بنشینید واقعیت‌ها و شاید طنزهای تلخی را شاهد خواهید بود که نمی‌توان از آن عبور کرد به عنوان مثال همه عقلا بر تک نرخی بودن ارز تاکید دارند اما اینکه چرا محقق نمی‌شود به دلایل مسائل سیاسی، اجتماعی، صنفی، مصالح اجتماعی مربوط است که باید همه آن‌ها را در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه وزارت صمت شرایط ویژه‌ و استثنائی دارد، عنوان کرد: ظرف پنج سال، هشت وزیر این وزارتخانه تغییر کرده است و تا وزرا نظرات فعالان این عرصه و راهکارها را احصا کردند یک نفر دیگر منصوب شده است.
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی به دومین مشکل اشاره کرد و افزود: تنها وزارتخانه‌ای که چهار وزارتخانه در آن ادغام شده و هنوز جنگ میان افراد بازرگانی، معدن، صنعت و صنایع سنگین در آن وجود دارد و در اصل هنوز با هم ادغام و یک ید واحد نشده‌اند وزارت صمت است.
فرحی اظهارداشت: مشکل سوم که از همه بدتر است و در هیچ وزارتخانه‌ای نیست این است که ما مسئول تامین مایحتاج ۸۰ میلیون جمعیت هستیم و به قول آقای رئیسی با توجه به حضور ۱۰ میلیونی اتباع در کشور، باید نیاز ۱۰۰ میلیون انسان را برآورده سازیم و گرانی نیازهای اولیه مانند تامین گوشت، نان، روغن، بنزین و لاستیک این افراد صدای همه را درمی‌آورد.
وی گفت: بروکراسی این وزارت‌خانه به این دلیل است که باید این کارها را سامان داد و بهره وری و کارایی و اثربخشی خوب کار کردن و کار خوب کردن است.

این خبر در حال تکمیل است…

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها