اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

در نشست دستگاه‌های تابعه امور اقتصادی و دارایی با فعالان اقتصادی استان به میزبانی اتاق بازرگانی مطرح شد؛ اتاق قم مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان را پای مشکلات بخش خصوصی نشاند.

سومین نشست شورای هماهنگی مدیران تابعه امور اقتصاد و دارایی با تولیدکنندگان به میزبانی اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، سومین نشست شورای هماهنگی مدیران تابعه امور اقتصادی و دارایی با حضور جمعی از فعالان اقتصادی استان به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم برگزار شد.
در این نشست که مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مدیر کل امور مالیاتی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم، مدیرکل گمرکات استان قم، مدیر کل بیمه مرکزی استان قم، مدیر بورس منطقه‌ای، مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی و مدیرعامل منطقه ویژه سلفچگان حضور داشتند، فعالان بخش خصوصی و مدیران بنگاه‌های تولیدی دغدغه‌ها و مسائل خود را مطرح کرده و در ادامه نیز مدیران مربوطه پاسخ لازم را ارائه کردند.
نشست شورای هماهنگی مدیران تابعه امور اقتصادی و دارایی با فعالان اقتصادی به منظور رفع موردی مشکلات واحدهای تولیدی و تجار برگزار می‌شود.
در ابتدای این دیدار متین معاون اقتصادی اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان قم با اشاره به اینکه در سال گذشته 92 طرح در راستای حمایت از تولید کنندگان تصویب شد، مطرح کرد: ارزش این طرح‌ها به مقدار دو هزار و 270 میلیارد تومان بوده است.
همچنین خباز از تولیدکنندگان قمی عنوان کرد: اگر شرایطی محیا شود برای واحدهای تولیدی که فروش آن‌ها به صورت چکی است، بتوانند مالیات خود را نیز به صورت اقساطی پرداخت کنند، حمایت ویژه‌ای از آن‌ها صورت گرفته است.
سپس برزگر از دیگر تولیدکنندگان قمی نیز خاطرنشان کرد: در اخذ تسهیلات تبصره 18، بزرگ‌ترین مشکل قراردادن وثیقه است.
اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات استان قم نیز در ادامه با اشاره به اینکه تولیدکنندگان استان باید صادرات خود را از داخل استان انجام دهند، مطرح کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در استان ایجاد شده است و می‌توانیم خدمات خوبی در عرصه گمرک به تولیدکنندگان ارائه دهیم.
همچنین حسین مروجی مدیر بورس منطقه‌ای خاطرنشان کرد: مزیت‌هایی برای شرکت‌هایی که از طریق بورس تامین مالی می‌کنند درنظر گرفته شده است که برای بنگاه‌های اقتصادی جذابیت‌های بسیاری دارد.
در ادامه این جلسه سید رسول میرخلفی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم تصریح کرد: اگر به منظور مشکلات ارزی دعوت‌نامه شرکت در جلسه‌ای به بانک مرکزی ارسال شود، نمایندگان این بانک قطعا در این جلسات شرکت خواهند کرد.
گفتنی است؛ اقدام صابری مدیرکل بیمه ایران استان قم نیز پیشنهاد عقد تفاهم نامه با اتاق بازرگانی استان قم به منظور ارائه تخفیفات ویژه واحدهای تولیدی را ارائه کرد.
سپس حسین نیروبخش مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 16 هزار مورد تقسیط انجام داده‌ایم، گفت: درنظر داریم با استفاده از توان حداکثری در خدمت تولید و صنعت باشیم.
محمد ایرانی رئیس اتاق بازرگانی استان قم در این جلسه با اشاره به اینکه تلاش داریم در این دوره از اتاق بیش‌تر به سمت عدالت حرکت کنیم، اظهار کرد: همچنین درنظرداریم فضای خواهش، التماس و قضاوت را به پذیرش تغییر دهیم.
همچنین مهدی فراهانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم با اشاره به اینکه حضور در اتاق بازرگانی نیز توسط وزارت‌خانه تاکید شده است، مطرح کرد: در این جلسات رویکرد اصلی بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع است.
خبر در حال تکمیل است…

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها