در حاشیه دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس اتاق بازرگانی قم صورت گرفت؛ امضا تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی قم

 

دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی قم در راستای ارتقا سطح دانش صنعتگران و آماده سازی فضای کار برای دانشجویان اقدام به امضای تفاهم نامه همکاری با محوریت مسائل آموزشی و پژوهشی کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، در نشست مشترک هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و مسئولان دانشگاه آزاد که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، معاون پژوهشی این دانشگاه و برخی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق قم حضور داشتند.
رئیس اتاق بازرگانی قم در این نشست با تشریح برنامه‌های صورت گرفته در جهت تحکیم روابط میان دانشگاه و صنعت از سوی اتاق بازرگانی قم اظهار کرد: اتاق در پی افزایش سطح دانش مهارتی منابع انسانی، رفع نیاز واحدهای صنعتی به نیروی کار ماهر و افزایش سطح علمی و پژوهشی صنعتگران استان است.
وی همچنین با اشاره به نیاز مبرم صنایع به نیروی کار افزود: ما در اتاق بازرگانی گلایه از عدم وجود نیروی ماهر را توسط واحدهای تولیدی شاهدیم که امیدواریم با همکاری اتاق بازرگانی و دانشگاه‌ها و همچنین استقبال دانشجویان از این مشکل نیز به خوبی عبور کنیم.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با بیان این نکته که ورود به هر فعالیتی مستلزم وجود جاذبه‌هایی‌ است گفت: وظیفه اتاق بازرگانی و دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی این است که این مسیر پرپیچ و خم را به خوبی به جوانان نشان دهند تا آنها نیز بتوانند برای آینده خود تصمیم بگیرند.
وی از ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در جهت نوآوری و به روزرسانی دانش و تجهیزات صنعتی به عنوان یک فرصت اشاره کرد و گفت: مسئله پایان‌نامه‌ تخصصی که امروزه به یکی از پاشنه آشیل‌های سیستم آموزشی ما تبدیل شده، با هدایت دانشجو به سمت نگارش تحقیقات و پایان‌نامه‌های کاربردی که نیاز صنایع استان را رفع کند می‌تواند به نقطه قوت دانشگاه‌ها تبدیل شود.
بازدید از واحدهای تولیدی، تسهیل کارآموزی دانشجویان در واحدهای تولیدی، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، برگزاری نشست‌های انتقال تجربه از کارآفرینان برتر برای دانشجویان بخشی از فعالیت‌هایی بود که محمد ایرانی به اجرای صحیح آنها ذیل این تفاهنامه اشاره کرد.
در ادامه این نشست حجت الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز به لزوم ارتباط نزدیک دانشگاه‌ها و اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی به عنوان محل تجمیع صنعتگران و فعالان اقتصادی استان می‌تواند محل اتصال دانشجویان با بازار کار باشد.
در پایان این نشست روسای اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی تفاهمنامه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی را امضا نمودند.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها