اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

برگزاری چهارمین نشست مجمع تشکل‌های صادراتی فرش دستباف کشور در تبریز

 رئیس کمیسیون فرش, هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی قم گفت: چهارمین نشست مجمع تشکل‌های صادراتی فرش دستباف کشور در تبریز برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی قم جواد کاظمی با اشاره به برگزاری نشست تشکل های فرش در تبریز گفت: در چهارمین نشست مجمع تشکل‌های صادراتی فرش دستباف در تبریز موضوعات مختلفی در خصوص پیمان سپاری ارزی که به یکی از معضلات مهم صادراتی فرش دستباف تبدیل شده است مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

وی همچنین در خصوص برگشت فرش‌های مرجویی به کشور نیز مطالبی را عنوان و گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که سبب شده است تا مشکلاتی سر راه تولید کنندگان این هنر صنعت قرار گیرد، برگشت فرش‌های مرجوعی است که متاسفانه توسط کشور به عنوان واردات فرش خارجی محسوب می‌شود و این مطلب نیز مسائل فراوانی را برای فعالین این حوزه فراهم آورده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی قم تاکید کرد: موضوعات فوق در این نشست مورد نقد و بررسی قرار گرفت و هر یک از اعضاء راهکارهای خود را ارائه نمودند و نهایتاً مقرر شد به صورت مکتوب مطالب پیگیری شوند.

گفتنی است در پایان این سفر بازدید تشکل‌های صادراتی فرش دستباف کشور از اماکن تاریخی، بازار مظفریه و کارخانه رنگرزی تبریز انجام گرفت.

انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها