شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم

شصتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برگزار شد

در شصتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری و فعالان اقتصادی استان برگزار شد، به بیان مسائل و مشکلات بخش خصوصی پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، شصتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم به ریاست استاندار و دبیری رئیس اتاق بازرگانی و با حضور روحانی معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد و امور دارایی و جمعی از مسئولان استانی و بخش خصوصی در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد.
سید محمد آقامیری استاندار قم در این نشست گفت: یکی از مسایلی که بسیاری از تولید کنندگان از آن به عنوان یکی از مشکلات خود عنوان می کنند مساله تعهد ارزی است که البته اجرای درست آن نیازمند رعایت یک سری الزامات است.
وی افزود: اگر اقدامی برای فعالان اقتصادی به موقع پیگیری شود این وظیفه دستگاه دولتی بوده است بنابراین اگر نارضایتی در بخش خصوصی مشاهده شود قطعاً در ارزشیابی مدیران تاثیرگذار خواهد بود.
محمد ایرانی رییس اتاق بازرگانی قم نیز عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات کم ‌بهره به واحدهای تولیدی برای افزایش سرمایه در گردش و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات را از اصلی‌ترین مشکلات بخش خصوصی برشمرد و اظهار امیدواری کرد در بودجه سال آینده کشور نگاه ویژه‌ای به این مهم شود تا شاهد رونق تولید و مهار تورم باشیم.
همچنین ابوالفضل رجبیان نایب رئیس اتاق قم هم با تأکید بر این که سیاست‌های اشتباه مراجع بالادستی باعث خروج ارز و فعالان هنرصنعت فرش از کشور شده است گفت: بازگشت فرش‌های مرجوعی به کشور مسئله‌ای نیست که امکان رفع آن وجود نداشته باشد و اهالی این صنعت امیدوارند تا با عمل دستگاه‌های دولتی به مر قانون، گام بلندی برای حل این مشکل برداشته شود.
عباس مهرابی عضو اتاق بازرگانی قم و فعال اقتصادی با انتقاد از عملکرد کارشناسان ممیز سازمان امور مالیاتی گفت: این سازمان برای ارتقا سطح کیفی کارشناسان خود باید کلاس‌های آموزش‌هایی برگزار کند.
مهرابی گفت: به نظر می‌رسد اگر هیأت‌های حل اختلاف در مراجع قضایی تشکیل شود اصل بی طرفی در قانون رعایت شده و اعمال سلیقه نیز از بین می‌رود.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها