شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم

لزوم تامین سوخت موردنیاز ژنراتورهای برق در شهرک‌های صنعتی 

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم بر لزوم تامین سوخت موردنیاز ژنراتورهای برق در شهرک‌های صنعتی  تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، محمد نوپوش در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست معاون اقتصادی استاندار قم در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرک‌ها به منظور تأمین نیازهای انرژی خود، بسته به ساعات کاری و نیازهای تولید، از ژنراتورهای برق استفاده می‌کنند اظهار کرد: مشکل تأمین سوخت مورد نیاز این ژنراتورها می‌تواند آثار زیان‌باری در روند فعالیت های بخش تولید به همراه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: برای کاهش آثار زیان‌بار قطعی برق و تأمین پایدار سوخت ژنراتورها در تابستان متولیان شرکت نفت در استان می‌توانند در جهت تأمین سوخت گازوئیل داخل شهرک‌های صنعتی، با تخصیص یک شبکه توزیع پس از شناسایی واحدهای دارای ژنراتور نیاز واحدها را به خوبی تأمین کنند. 
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم اضافه کرد: این راهکار می‌تواند هزینه‌های حمل و نقل سوخت را کاهش داده و همچنین به بهبود پایداری انرژی در شهرک‌های صنعتی منجر شود.
وی با بیان اینکه استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر نیز برای تأمین بخشی از نیازهای انرژی شهرک‌های صنعتی می‌تواند مؤثر باشد گفت: نصب پنل‌های خورشیدی و سیستم‌های تولید برق از انرژی خورشیدی، علاوه بر کاهش بار مصرف سوخت، به تولید انرژی پایدار و کاهش آلودگی محیطی کمک می‌کند که البته این کار نیازمند یک برنامه ریزی بلند مدت است.
انتهای پیام/
آخرین اخبار
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها