اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان قم

پیگیری مشکلات مبتلابه بخش خصوصی در ۵۹امین جلسه شورای گفتگو

در پنجاه و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم با حضور مسولان استان به مسایل روز صنعت و اقتصاد استان پرداخته شد.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، پنجاه و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم به ریاست استاندار و دبیری رییس اتاق بازرگانی قم و با حضور اعضا در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد.
سید محمد آقامیری استاندار قم در این جلسه گفت: مدیران متولی در امر اقتصادی استان باید امکانات لازم برای فعالان بخش خصوصی را در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین کیفیت فراهم کنند.
وی افزود: اگر اقدامی برای فعالان اقتصادی به موقع پیگیری شود این وظیفه دستگاه دولتی بوده است بنابراین اگر نارضایتی در بخش خصوصی مشاهده شود قطعاً در ارزشیابی مدیران تاثیرگذار خواهد بود.
محمد ایرانی رییس اتاق بازرگانی قم در نطق پیش از دستور خود در این جلسه، با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی برای تامین زمین از شهرک‌های صنعتی با مشکلات زیادی روبرو هستند گفت‌: در نظر داشته باشیم صنعتگران و فعالان اقتصادی برای ایجاد یک بنگاه اقتصادی در ابتدایی‌ترین درخواست خود دچار مباحثی همچون شرکت در مزایده زمین هستند و این در حالی است که امکانات ابتدایی ارائه شده تامین نشده است بنابراین درخواست می‌شود زیرساخت‌ها و امکانات اولیه برای شهرک‌های صنعتی در دستور و اولویت مدیران قرار گیرد.
وی ضمن تاکید بر سیاست غلط و انقباضی بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی گفت: صنعت استان امروز نیازمند پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای حفظ شرایط موجود و یا توسعه و رشد صنعتی است که به نظر می‌رسد اگر بانک‌ها شرایط ویژه‌ای را در پرداخت تسهیلات و یا خدماتی نظیر تنفس در بازپرداخت تعریف کنند صنعت استان از رکود نجات پیدا می‌کند.
در ادامه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گزارشی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف استان توسط رئیس اتحادیه فرش ارائه شد.
در این گزارش ابوالفضل صادقی ضمن اشاره به اینکه به دنبال رشد و توسعه هنر صنعت فرش دستباف استان هستیم گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی باعث می‌شود تا فرهنگ و هنر غنی استان قم به صورت ملی و بین‌المللی به نمایش گذاشته شود.
وی در این گزارش تاکید کرد: این نمایشگاه با دیدگاه ملی برگزار شد تا در آینده نزدیک با رفع نواقص و کسب تجربه لازم از ظرفیت‌های بین‌المللی نیز استفاده کنیم.
در ادامه این نشست گزارش نمایشگاه ملزومات تولید کفش توسط نماینده انجمن کفش استان ارائه شد.
مهدی پور در این گزارش گفت: با استقبال مطلوب از نمایشگاه و کسب رضایت حداکثری غرفه‌داران و مراجعه کنندگان در نظرسنجی، شاهد امیدآفرینی در سطح استان به خصوص در جامعه صنعت کفش بودیم.
وی همچنین رونمایی از حضور ماشین آلات با تکنولوژی به روز جهانی را از دستاوردهای این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در پایان دی ماه شاهد هفتمین رویداد بین‌المللی کفش در استان قم خواهیم بود.
در بخش پیگیری مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم هم دو مورد مربوط به بخش کشاورزی مطرح شد و در دستور نیز مواردی چون کمبود نیروی کار، مشکل تامین گاز واحدهای تولیدی، تامین نفت گاز و… مطرح شد.
انتهای پیام/

آخرین اخبار
اطلاعیه ها
منتخب تصاویر
منتخب فیلم ها